bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 0,1 | 0,1 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | |||||||
inhuur | 0,0 | |||||||||||||
beheer | 0,2 | 0,2 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | 0,3 | |||||||
inkoop | 0,6 | 0,7 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | |||||||
belasting | 3,8 | 0,0 | 5,3 | 7,1 | 7,9 | 7,8 | 7,7 | 7,4 | ||||||
overig | 0,3 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | |||||||
toegerekende rente | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
afschrijving | 0,3 | 0,4 | 0,5 | 0,4 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | |||||||
totaal | 1,3 | 4,1 | 1,6 | 5,9 | 1,7 | 7,7 | 1,6 | 8,5 | 1,6 | 8,4 | 1,6 | 8,3 | 1,6 | 8,0 |
Met dit bedrag onderhouden en beheren we de blauwe zones en het betaald parkeren op straat. Dit gaat om ongeveer 4.000 parkeerplekken in betaald parkeergebied en om ongeveer 6.000 parkeerplekken in de blauwe zone rond het stadscentrum. De blauwe zones worden vanaf 2022 ook omgezet in betaald parkeren. De parkeerapparatuur is van ons. Hiervoor maken we rente- en afschrijvingskosten. Wij laten de parkeerapparatuur beheren door een externe partij (inkoop). Ook besteden we een klein deel van het bedrag aan de aanleg van de invalidenparkeerplaatsen. Als mensen die parkeren vergeten te betalen, krijgen zij een parkeerboete. We noemen dit een naheffing. We maken ook kosten. Dit zijn de kosten om het geld te ontvangen en bezwaren tegen boetes af te handelen. Verder hebben wij inkomsten uit het betaald straatparkeren. |
---|