bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 0,1 | |||||||||||||
subsidie | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
inkoop | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
totaal | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 |
Met dit bedrag betalen we personeel. Het gaat vooral om de inzet van contract- en leveranciersmanagement. Zij kopen de taken die wij voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) doen lokaal en regionaal in, en zij kopen de taken voor de jeugdhulp doen lokaal in. De contract- en leveranciersmanager is het aanspreekpunt voor (jeugd)hulpaanbieders als het gaat om de uitvoering van het contract en de ontwikkelingen binnen de uitvoering. De contractmanager monitort of zij de contractvoorwaarden naleven en of zij de doelstellingen behalen. Daarnaast zijn er ook informatiedeskundigen en medewerkers voor de aanpak van fraude op de persoonsgebonden budgetten. De informatiedeskundigen adviseren over het inzetten van informatiestromen en IT-systemen. Hierdoor kunnen de medewerkers in het primaire proces hun werk zo optimaal en digitaal mogelijk doen. De contractanalisten verstrekken contract- en leveranciersmanagers bruikbare informatie om onze contractpartijen aan te sturen. |
---|
De adviesraad geeft (gevraagd en ongevraagd) onafhankelijk advies aan het college B&W. Dit gaat vooral over de onderwerpen zorg, veiligheid en armoede. Als we nieuw beleid maken binnen het sociaal domein dan vragen we regelmatig advies aan de adviesraad. Zij houden hierbij rekening met de verschillende belanghebbenden (bijvoorbeeld inwoners en organisaties) die worden geraakt door beleidskeuzes van de gemeente. Wij kopen het advies van de adviesraad in. Zij werken niet bij de gemeente. |