Ontwikkeling van de stad

FVA ontwikkeling van de stad

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

0,3

0,4

inhuur

0,8

0,7

inkoop

0,7

0,5

1,5

3,7

2,4

inkoop

0,5

overig

0,2

bestemde reserve

1,8

1,4

1,5

3,7

2,4

bestemde reserve

0,5

totaal

1,8

1,8

1,6

1,6

1,5

1,5

3,7

3,7

2,9

2,9

0,0

0,0

0,0

0,0

Met dit geld betalen we personeel en doen we onderzoek voor het Handelingsperspectief

We praten met het Rijk, de provincie Flevoland en de gemeente Amsterdam over de opgaven en de uitdagingen voor de lange termijn verstedelijking van Almere. Hier zijn veel afspraken en besluiten over te maken. We vinden het belangrijk dat deze afspraken op elkaar afgestemd zijn. We schrijven dit op in het Handelingsperspectief MRA Oostflank.
Dit is een aanvulling op de ambities van Almere 2.0 en Rijk-regioprogramma Amsterdam-Almere-Markermeer (RRAAM). Het Handelingsperspectief leidt tot een nieuwe uitvoeringsagenda. Hierin staan de acties die wij de komende jaren gaan uitvoeren.

Deze kosten worden gedekt uit de reserve FVA.

Het wordt steeds drukker op de wegen in en om Almere. We willen daarom de A27 verbreden zodat de doorstroming van het verkeer beter is. We willen dit doen op het deel tussen Eemnes en afslag Almere-Haven (N305). De regio’s Flevoland, ’t Gooi en Utrecht zijn dan beter te bereiken.

In het bestuurlijk overleg Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) is besloten om eerst te verkennen wat dit betekent voor de infrastructuur, ruimte en transport. Aan ons is gevraagd om € 0,5 miljoen bij te dragen in de kosten om de verbreding uit te voeren in 2024.

Deze pagina is gebouwd op 03/10/2023 14:48:37 met de export van 03/10/2023 14:27:28