Paragrafen

Bedrijfsvoering

In 2023 starten we met een meer in deze tijd passende dienstverlening. Door de toevoeging van businesspartners, een aangescherpt inkoopmodel, verdere digitalisering, het verder professionaliseren van Contract en Leveranciersmanagement zijn wij eerder in staat knelpunten te signaleren en de doelmatigheid en rechtmatigheid van inkoop beter te borgen. Een organisatie met de omvang van de gemeente Almere behoeft en verdient een kwantitatief en kwalitatief verder doorontwikkelde subsidiefunctie. Daarom vindt bij Subsidie een doorontwikkeling plaats op het gebied van businesspartners. De businesspartners zijn sneller en beter instaat de vraagstukken binnen de vak afdelingen te traceren en te voorzien van strategisch advies. Onze uitdaging zit voornamelijk in het aantrekken van nieuw personeel zodat we de nieuwe rollen, taken en aangescherpte richtlijnen kunnen uitvoeren.
Een nieuwe en aangepaste frontoffice Inkoop&Subsidie doet recht aan de toekomst van informatieverstrekking binnen onze organisatie. Onze vernieuwende digitale frontoffice is ontsloten via een sharepoint-website. Hier vind je alle informatie over het inkoopproces en subsidies. Maar ook over duurzaamheid, contract- en leveranciersmanagement en nog veel meer. Deze website zal in 2023 verder worden geoptimaliseerd en aangevuld met actuele kwesties.
Alle gemeentelijke initiatieven met een duurzaam karakter moeten in kaart gebracht worden. Dit zorgt ervoor dat Inkoop maar ook de Contract en Leveranciersmanagers handvatten krijgen om zo goed mogelijk duurzame effecten van dienstverlening te realiseren. We gaan onderzoeken in hoeverre dit ook effect heeft op de dienstverlening van Subsidie.
In het kader van onze voorbeeldfunctie gaan we plantaardig eten stimuleren. Binnen de gemeente zullen we ons aanbod de helft plantaardig maken met daarbij dezelfde kwaliteit als de niet plantaardige opties. Keuzevrijheid blijft daarbij een uitgangspunt.

Deze pagina is gebouwd op 03/10/2023 14:48:37 met de export van 03/10/2023 14:27:28