bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2020 | baten 2020 | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 |
personeel | 1,7 | 1,7 | 2,1 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | |||||||
inhuur | 0,1 | 0,0 | ||||||||||||
inkoop | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | |||||||
subsidieontvangst | 0,0 | 0,0 | ||||||||||||
belasting | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | |||||||
afschrijving | 0,0 | 0,0 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
voorziening | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||||||||
totaal | 2,1 | 0,2 | 1,9 | 0,2 | 2,3 | 0,2 | 2,9 | 0,2 | 2,9 | 0,2 | 2,9 | 0,2 | 2,9 | 0,2 |
Met dit bedrag betalen we de personeelskosten van vergunningverlening, toezicht en handhaving van de openbare orde en veiligheid. Dit doen wij in de openbare ruimte en bij drank- en horecagelegenheden. Het gaat om ongeveer 25 fte met verschillende werkzaamheden.
Ook bij de activiteit stads- en cameratoezicht staan personeelskosten voor toezicht en handhaving. Dit zijn buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) die wij inkopen. Bij de inzet van personeel sturen wij op integraal toezicht om efficiënt te werken. Dat betekent dat handhavers nooit maar een enkele taak hebben, maar toezien op alles wat in de openbare ruimte gebeurt. Zij letten in een ronde door de stad dus bijvoorbeeld op overtreding van APV-regels, afvaloverlast, betaling van parkeergelden en jeugdoverlast. Daarom zijn de personeelskosten verspreid over meerdere activiteiten in de begroting. De inkomsten zijn de leges die wij in rekening brengen voor het behandelen van aanvragen voor vergunningen en ontheffingen op grond van de APV en andere bijzondere wetten. De legesinkomsten voor evenementen staan bij de activiteit evenementenvergunningen. |
---|