Overhead en bedrijfsvoering

Vastgoed en facilitaire zaken

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

1,4

1,6

1,7

1,9

2,0

2,1

2,0

inhuur

0,1

0,4

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

beheer

0,1

0,1

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

inkoop

0,6

0,5

0,7

1,1

1,1

1,1

1,1

subsidieontvangst

0,0

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

overig

0,2

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

afschrijving

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

onderhoudsvoorz.

0,2

0,1

kapitaallastenreserve

0,1

totaal

2,2

0,2

2,7

0,3

2,9

0,2

3,2

0,2

3,3

0,2

3,4

0,2

3,3

0,2

We maken personeelskosten. Ongeveer 18 fte werkt aan het beheren van ons vastgoed. Dit is met uitzondering van onze onderwijsgebouwen. Deze personeelskosten staan bij de activiteit apparaatskosten onderwijshuisvesting. Daarnaast geeft 2 fte advies over het totaal van ons vastgoed. Ook zet ongeveer 1 fte zich in voor het geven van juridisch advies over vastgoed.

Alle gebouwen worden geregistreerd in het gebouwbeheersysteem Planon, hiervoor betalen we licentie- en advieskosten. Dit kopen we in. Daarnaast betalen we de kosten voor het inspecteren van vastgoed en het registreren, ontsluiten, analyseren en inzichtelijk maken van ruimtelijke en geografische gegevens.

Ook worden er onderhoudskosten gemaakt in opdracht van externe partijen, dit moeten zij aan ons betalen. De overige ontvangsten zijn subsidie inkomsten voor investeringen in duurzaamheidsmaatregelen.

Deze pagina is gebouwd op 03/10/2023 14:48:37 met de export van 03/10/2023 14:27:28