Overhead en bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2020

baten 2020

lasten 2021

baten 2021

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

personeel

7,7

0,1

8,2

0,1

8,7

0,1

9,0

0,1

9,2

0,1

9,2

0,1

9,2

0,1

inhuur

0,8

0,8

0,1

0,1

0,1

0,1

0,1

inkoop

0,9

0,9

0,7

0,9

0,9

0,9

0,7

doorbelasting

0,0

totaal

9,4

0,1

9,8

0,1

9,5

0,1

9,9

0,1

10,1

0,1

10,2

0,1

9,9

0,1

Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control (F&C). Het gaat in totaal om ongeveer 100 fte. Hiervan is 60% beleid en 40% uitvoering. Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.

  • Het team audit richt zich op risicomanagement, strategische advisering, interne controles, data-analyse, IT-audit en financial audit.
  • Twee teams control en advies. Zij ondersteunen de afdelingen met hun financiën en bij het opstellen van de benodigde financiële producten.
  • Het team concernfinanciën bewaakt de financiële positie van de gemeente. Daarnaast adviseert en ondersteunt zij de concerndirectie, portefeuillehouder financiën en het college. Het team coördineert ook het opstellen van financiële producten zoals de programmabegroting en perspectiefnota.
  • De financiële administratie houdt de administratie op orde. Zo houden we het overzicht over wat er binnen de gemeente met het geld gebeurd.

Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald.

Deze pagina is gebouwd op 03/10/2023 14:48:37 met de export van 03/10/2023 14:27:28